Jak założyć sklep internetowy?

Coraz większym uznaniem cieszą się sklepy internetowe. Jeszcze niedawno Polacy obawiali się zakupów online, głównie z uwagi na ryzyko, brak „namacalności” kupowanych towarów. Dziś, przeważnie za sprawą rozwoju technologii mobilnej i zwiększonego zaufania do Internetu, e-sklepy są bardzo popularne. Na zakupach w sieci oszczędzamy, nie tylko pieniądze, ale i czas. Transakcje są bezpieczne, a prawa kupujących spore. Jak więc założyć sklep internetowy, by w dobie konkurencji osiągnąć zamierzony sukces? Samo stworzenie sklepu na serwerze to zbyt mało. Najpierw więc warto przemyśleć kilka kwestii.

Asortyment

Po pierwsze należy staranie dobrać produkty, jakie chcemy sprzedawać. Należy odpowiedzieć sobie na pytanie, jakiej grupie odbiorców chcemy to sprzedać i czym zachęcić klienta do zakupów właśnie w naszym sklepie. Mając pomysł jesteśmy przed konkurencją. Kolejny etap to dostawcy. Warto ich szukać, by wybrać tych, którzy posiadają towar wysokiej jakości, za rozsądne pieniądze, oferują dodatkowe bonusy, czy upusty przy stałej współpracy. Nazwa i domena sklepu powinny być proste, łatwe do zapamiętania i dostosowana do branży, w jakiej działamy.

Wybór oprogramowania

To bardzo ważna kwestia, gdyż z oprogramowania będziemy korzystać przez dłuższy czas. Dostępne są co prawda darmowe wersje, ale zwykle są ograniczone do podstawowych funkcjonalności. Warto więc rozglądać się za wersją płatną (indywidualne są zdecydowanie droższe). Pod uwagę należy brać te, które spełniają oczekiwania co do funkcji, wyglądu, prostej obsługi, zaplecza administracyjnego czy tez możliwości integracji z systemami zewnętrznymi, np., hurtowni, porównywarki cenowej czy firm kurierskich, z jakimi będziemy współpracować. Po przetestowaniu kilku wybór będzie łatwiejszy. Aby osiągnąć sukces w e-handlu nie wystarczy mieć ciekawy asortyment, pomysł i chęci. Warto być uczciwym, wprowadzić system wymiany opinii no i pomyśleć o wizerunku i pozycjonowaniu, bez którego nie zaistniejemy w sieci.

Formalności

Przed rozpoczęciem sprzedaży należy przejść przez polska biurokrację – zarejestrować działalność gospodarczą, wybrać formę opodatkowania, dokonać zgłoszenia do ubezpieczeń. Można to zrobić wykorzystując kanały internetowe, choć w przypadku braku podpisu kwalifikowanego i tak niezbędna będzie wizyta w wydziale ewidencji działalności gospodarczej i urzędach – ZUS, US, PIP. Przyda się konto firmowe (porównaj konta firmowe online na rachunki-bankowe.com.pl), pieczątka. Z czasem przedsiębiorca sam się przekona, co jeszcze.